تغذیه وسلامت
نويسندگان

۴- آنتی اکسیدان

مواد غذایی آنتی اکسیدان شامل ویتامین C  و  E  و بتاکاروتن و سلنیم از بیماریهای مزمن در بالغین مانند سرطان - بیماریهای قلبی جلوگیری می کنند . اگر چه این اثرات هنوز در حال تحقیق می باشد . آنتی اکسیدانها ۴ برابر رادیکالهای آزاد مضر برای بدن مؤثر است . رادیکال آزاد در نتیجه متابولیسم مواد غذایی و همینطور در مواجهه با آلودگی هوا مثل دود سیگار و نور خورشید شدید ایجاد می شود و در اثر تجمع رادیکال آزاد DNA که برای نسخه برداری ژنتیک در ترمیم سلولی مورد نیاز است تخریب می شود .

آنتی اکسیدانها در میوه های رنگی و سبزیجات مثل توت فرنگی و بقیه توتها - بروکلی - اسفناج - گوجه فرنگی - گیلاس - هویج به فراوانی وجود دارد .

۵ - آهن : کودکان برای رشد به آهن نیاز دارند .

 گلبول قرمز ، بوسیله قسمتی از ساختمان که در آن آهن بکار رفته است اکسیژن را به سلولهای بدن می رساند آهن همچنین در تکامل و عملکرد مغز مؤثر است .

آهن برای رشد مغز بسیار مهم است . اثرات منفی کمبود آهن بر روی شناخت ممکن است غیرقابل برگشت باشد حتی وقتی که این مدت کمبود کوتاه باشد .

بر طبق نظر آکادمی اطفال آمریکا ، کمبود آهن مهمترین کمبود تغذیه ای در آمریکاست ، شیرخواران ، کودکان ، جوانان و زنان در سنین بارداری بیشتر متأثر از این کمبود می باشند .

کودکان کوچکتر به علت سرعت رشد دارای ریسک بیشتری می باشند . همچنین دختران نوجوان و زنان به علت اینکه ماهانه مقداری خون از دست می دهند در معرض کمبود آهن می باشند . کمبود آهن میتواند باعث کم خونی شود . هر دو غذاهای حیوانی و گیاهی حاوی آهن می باشند . محصولات حیوانی مثل گوشت ، گوشت تیره مرغ و غذاهای دریایی سرشار از آهن ، فرمی از آهن می باشد که به بهترین نحو در دستگاه گوارش جذب می شود .

غذاهای گیاهی مانند اسفناج و سبزیجات سرشار از آهن می باشد .

با افزودن مقداری ویتامین C  به غذای کودکان مانند پرتقال ، آب پرتقال - گوجه فرنگی - کیوی - توت فرنگی آهن موجود در غذا بهتر جذب می شود .

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ دو شنبه 20 آذر 1391برچسب:, ] [ 18:37 ] [ نفیسه ولی پور ]
درباره وبلاگ

سلام به وبلاگ من خوش آمدید...امیدوارم از وبم لذت ببرید و با نظرهای خوبتون منو راهنمایی کنید...منظرتون هستم
امکانات وب

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 2
بازدید هفته : 2
بازدید ماه : 127
بازدید کل : 40702
تعداد مطالب : 42
تعداد نظرات : 29
تعداد آنلاین : 1


Flying Icon